Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

Dag # 0: Blanden – Tournon sur Rhône

Vandaag staat de rit van Blanden naar Tournon sur Rhône op het programma. Ik durf er veel op te verwedden dat deze rit, ondanks zijn 805 km, de gemakkelijkste van alle zal zijn of hoe 4 ipv 2 wielen een hemel van verschil kunnen uitmaken. We hebben met Tom rond 5 uur in Tournon afgesproken dus wij plannen een vertrek uit Blanden tussen 8 en 9. Het eerste deel van de planning komt goed want we vertrekken om 8:30 en ook de rest loopt op wieltjes (= éénmaal tanken en, van de gelegenheid gebruik makend, een snelle sanitaire stop in Luxemburg en dan zonder fileproblemen doorrijden tot Tournon). We rijden naar L’Oiseau Bleu (de B&B waar de Gyselinckskes deze nacht en waar onze auto’s tot het einde van de week gaan overnachten) en komen daar rond 16:30 toe. We laden onze en Jaspers fiets af en gaan naar Les Azalées, het hotel waar wij gaan slapen. Wij overnachten niet bij de Blauwe Vogel omdat in die herberg geen plaats meer is voor ons. Het jonge volk krijgt de overnachting in de Blauwe Vogel omdat daar een zwembad bij hoort en zij daar meer nood aan hebben dan wij.

Wij gaan, na het inchecken in onze herberg, het stadje verkennen en op zoek naar een restaurant. Dat blijkt geen sinecure te zijn. Ofwel neemt men geen reservaties en moet men dus geluk hebben een tafel voor 7 te kunnen bemachtigen ofwel vinden we een restaurant dat reservaties neemt maar reeds volledig bezet is. Uiteindelijk beslissen we gewoon in ons hotel een tafel te reserveren. Daarmee is dit probleem al opgelost. We sleuren de Gyselinckskes om 7 uur uit het zwembad en schuiven om 7:30 onze voetjes onder tafel voor een lekkere maaltijd en een lokaal flesje St. Joseph (Domaine Coubis).

Om 9:30 gaan we “en famille” nog eens tot het oude gedeelte van Tournon waar iedere avond een klank en lichtspel tegen de muren van het oude kasteel geprojecteerd wordt. Dan is het tijd om naar onze respectievelijke bedstedes terug te keren. Eerst moet echter de blog geschreven worden en nog snel eens naar (een opname van) Lyon tegen Manchester City gekeken worden.

Slaapwel en tot morgen

Lieve

Goede reis en pas op voor muurkes onderweg !

Wilfried

Aan eten geraken zal allicht het "grootste" probleem worden voor de gyselinskes...

Nic

Fijne en sportieve reis gewenst aan jullie allen! Geniet van alle mooie momenten!!
Mutti en Nic

De Verhannemanekes

Veel plezier en laat u niet te hard van de weg rijden door al dat jong geweld!