Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

planet Baobab

Bedankt voor de reacties over het niet zichtbaar zijn van de foto's. Ik denk dat ik het ga opgeven want ik zie de foto's staan maar jullie blijkbaar niet. Het verwondert me eigenlijk niet dat er iets mis gaat want ik moet me door allerlei bochten wringen om de foto's op een aanvaardbare resolutie in de documenten te krijgen want ik kan ze niet in het foto gedeelte van de ReisMee website krijgen omdat Mr Jobs iets anders wil(de) dan Mr Gates

We hebben vandaag maar een kort ritje (+/- 200 km) tot Gweta waar Planet Baobab is. Het is zeer heet en we hadden misschien net zo goed tot aan Kasane kunnen doorrijden (in de air conditioning) maar dan hadden we niet in een echte hut kunnen overnachten (hier is het ook verbazend koel). Het beste alternatief was waarschijnlijk geweest gisteren rechtstreeks van de luchthaven van Maun naar Planet Baobab te komen. Dit vooraf regelen is echter moeilijk omdat men vooraf niet weet wanneer de vluchten zijn. Het hotelpersoneel moet de avond voor het vertrek naar de maatschappij telefoneren om te weten te komen wanneer de vluchtk gepland is. Niet getreurd echter we zijn hier om te relaxen dus een paar uur min of meer doet niet terzake. Aan de bar van Planet Baobab heeft een Zuid Afrikaans koppel ons de raad gegeven het sanctuary van Nata te bezoeken (slechts een omweg van 30 km op onze weg naar Kasane van morgen). Dat sanctuary is blijkbaar een "salt pan" waar flamingoes komen. Hun komst is echter uitzonderlijk (de Zuid Afrikanen zijn reeds verschillende keren specifiek voor dit flamingo spectakel naar Nata gekomen en zijn, onverichterzake, moeten terugkeren omdat de flamingoes op het appel ontbraken ... dus mogen we, nu ze er wel zijn, deze opportuniteit niet laten voorbijgaan.Morgen wordt dus een lange dag, maar vandaag hebben we een korte met alleen deze namiddag om 5 uur een wandeling door de woesternij rond Planet Baobab op het menu.

De gids op deze wandeling gaat op zoek naar "The Small Five" (= mieren, spinnen, termieten, enz.) en geeft uitleg over struiken, planten en bomen. Interessant om dat ook eens te horen en mogelijks nog interessanter is de traditionele sundowner aan de rand van een "waterhole" waar we alleen de silhouetten van een paar ezels en honderden vogels zien tegen de achtergrond van een mooie Afrikaanse zonsondergang

Els

We zullen de foto-show wel inhalen als ge terug zijt (en een selectie uit de miljarden baobabs en leeuwen hebt gemaakt)