Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

Proloog

Hallo iedereen,

De meesten van jullie weten wellicht dat we ieder jaar het voorbeeld van de zwaluwen volgen. De belangrijkste gelijkenis met hen is de Zuidelijke richting die we volgen. De belangrijkste verschillen zijn de snelheid waarmee de reis vordert (wij zijn veel trager), de eindbestemming (wij steken, in tegenstelling tot de zwaluwen, de Middellandse Zee niet over) en ... de hoeveelheid bagage (geloof het of niet maar wij nemen een ietsiepietsie meer spullen mee dan onze gevederde voorbeelden).

Speciaal aan de septembertrek editie 2016 is het feit dat Gertrude en ik het vermetele plan opgevat hebben om, op onze weg naar het Zuiden, onze auto voor 9 dagen in Le Puy en Velay te stallen terwijl wij zo’n 215 km van de Via Podiensis (één van de eeuwenoude pelgrimswegen naar Santiago de Compostella) stappen. Na het bekomen van 1/8ste aflaat (want we doen maar 1/8ste van de totale afstand naar Compostella) keren we dan met de bus terug naar onze auto om op het gemakje (we weten nog niet langs waar en voor hoe lang) de reis naar Marbella verder te zetten.

Op algemene aanvraag van onze trouwe lezersschare zullen wij op regelmatige momenten een blog van onze “pelgrimage” posten. Ik denk dat toegang tot het Internet geen probleem zal vormen maar of we na gemiddeld 25 km stappen nog iedere avond de moed zullen hebben om in de digitale pen te kruipen valt nog te bezien. Hou jullie in ieder geval klaar men weet maar nooit dat het bekomen van 1/8ste aflaat een fluitje van een cent blijkt te zijn.

P&G

Jef

sukses Patrick en Gertrude, en ik wens jullie veel mooi weer toe!

Tom

Viel Spass!

Wilfriet

Maone jonge oas tot doeur geraokt, profisiat, moar vergeet uew wijf nie mee te neeme!!!
Loat ons iets wete, en oals moe sijn loat ons nie noa van oens te belle !!!
Wulder koame oals tmoet!!!
Veel coeroage v eur alle twie

Nic

Ik wens jullie ALLE succes op jullie eerste stuk van jullie vakantie want men zegt dat "Vita semper est a peregrinatione", maar het moet af en toe ook toch wel beetje veel deugd doen hé...!!
Zoen!

Matthieu en Niki

Veel succes. Hopelijk zijn de weergoden jullie welgezind, wat eigenlijk toch zou moeten als je op pelgrimstocht bent !
Als je spieren nog stijf zijn bij jullie aankomst in Marbella, een adres !
Ps. Het adres is door jullie gekend.

Marc

veel succes met de staptocht.Wij denken aan jullie op een bankje aan de Middellandse Zee.Ik zal daar misschien al van zweten.
dikke groeten

Mien

Gelukzakskes, gelukkig kunnen we een beetje meegenieten

Toon

Eerwaarde pelgrims van den heiligen Jacobus.
Veel voorspoed gewenst op jullie Compostella-bedevaart.
Hopelijk vinden jullie de wagen in Le Puy en Velay heelhuids terug.
Het gaat jullie goed.
Toon

Maud

Goeie reis en veel plezier