Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

Epiloog ... en de beloofde foto's

We hebben in het totaal 135.5 km en bijna 40 uur gestapt (gemiddeld 3.4 km/h) in 6 dagen.

Hierbij werden gecumuleerd 6977 meters omhoog en 7774 meters omlaag overwonnen.

Dit is niet altijd makkelijk geweest, maar het zijn toch vooral Tom’s ommetjes die ervoor gezorgd hebben dat het een vrij zware tocht geworden is. Zonder die ommetjes zou het lastig genoeg geweest zijn, maar dank zij die ommetjes zijn we nog op een paar extra mooie plekjes gekomen ... en hadden we geen dinosporen gezien ... maar naar Jurassic Park kijken is minder lastig.

We hebben enorm veel geluk gehad met het weer. Iedere dag een mooie heldere blauwe lucht met zeer aangename temperaturen alleen moesten we zorgen dat we ’s namiddags vroeg genoeg binnen waren. Eénmaal is dit niet gelukt en hadden we een serieus onweer op onze nek.

Het was zeer lang geleden dat ik in de Dolomieten geweest was en wist niet meer hoe mooi dit gebied is. Karaktervolle bergen met om iedere hoek steeds weer andere kleuren en vormen. Kortom een aanrader voor iedereen met een redelijk conditie niveau.

Het allerbelangrijkste is natuurlijk het gezelschap geweest. Velen dachten dat er zeer regelmatig "uitwisselingen van ideeën" zouden zijn maar dat was, dank zij beide partijen, niet het geval. We zijn beiden geen grote babbelaars, maar hebben bij elkaar een paar kwaliteiten (terug)gevonden en misschien (hopelijk) verder ontwikkeld. We hebben waarschijnlijk ook een paar werkpunten (terug)gevonden maar hebben iedere morgen samen ontbeten en iedere avond samen een pint gedronken, gegeten en samen goed kunnen lachen met allerlei zaken die rondom ons gebeurden. Wat moet een mens dan nog meer hebben?

Het was dus een succes op alle gebied en daarom smaakt het naar méér (als we van de hogere instanties mogen).

Ik hoop dat jullie er ook allemaal een beetje van genoten hebben. De foto’s zullen hopelijk het genot verder helpen maar om evenveel te genieten als wij gedaan hebben, zullen jullie de stapschoenen moeten aantrekken. Ik kan alle informatie (met of zonder Tom’s ommetjes) doorspelen.

Matthieu en Niki

Het was toch wel een zware tocht ! Gefeliciteerd !

Paul

Proficiat met de tocht en bedankt voor de verhalen !

Pieter

Proficiat! Mooie prestatie (alweer)!
Ik ga die Dolomieten toch ook eens moeten verkennen met de fiets.

luc

Mooie ervaring voor jullie beiden en zeker dank aan de" thuisfronters". Zonder hun steun waren deze prachtige momenten nooit mogelijk geweest.

Toon

Adembenemende foto's; schitterend !!!!!!