Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

Dag 7: Van Rifugio Pederue naar Blanden

Om 5 voor 6 loopt de wekker af. Dat is wat nipt als men om 6 uur wil vertrekken maar het meeste zit toch al in de rugzakken. We hebben de bazin van Pederue gevraagd ons ontbijt in een zakje klaar te zetten. We eten dat wel onderweg op.

Het is nog altijd zeer mooi weer en we hopen dat het voor t Nic nog zo een tijdje blijft.

Het verkeer gaat semi-vlot en we blijven rijden tot in Ulm om benzine te tanken. Vandaar gaat het verder met een broodje in het knuistje. Laat eten zijn we ondertussen zeer goed gewoon geworden. We eten uiteindelijk iets in een Burger King langs de autostrade als we al dichtbij België zijn. Deze vestiging van Burger King is in Brohltal. Geef toe, de mensen in het hoofdkwartier van een junk food keten hadden iets zorgzamer kunnen zijn bij de keuze van een vestigingsplaats, maar ja, wisten die Amerikanen veel dat brol junk is.

Van Brohltal gaat het nu in één ruk naarBlanden zonder dat Tom ook maar één seconde het stuur afgeeft. De appel valtniet ver van de perenboom en deze nacht was Ramstein er niet om Tom wakker tehouden.

PS de epiloog en een paar foto’s volgen (kwestie van de aandacht te behouden)

Jef

Voorwaar Patrick, dat was een vermoeiende blog, ik zit hier in Lamu aan het zwembad om te bekomen van al dat stappen (en ook van de ramadan). Nog een geluk dat je geen moslim bent!

Marc

Nog maar eens dank voor de gedetailleerde en humoristische blog.Een vermoeiende,maar wondermooie,vader-zoon bergtocht,die in de frontale cortex zal ingebeiteld blijven.Veel groeten

Wilfried

Even tijd om je weerom aan te passen aan de Belgische bieren om dan weer op "stap" te gaan met een kleiner deel van je nakomelingen.

luc

Patrick, ik denk dat je naar een uitgever moet stappen om je reisverhalen te publiceren. Je schrijft met sprekend gemak, bijna zo vlug als Brusselmans, maar toch ietsje geciviliseerder. Uw reisverhalen blijven boeien. In elk geval, proficiat aan vader en zoon voor de zeer sterke sportieve prestatie!

Paul

't schoap es de preut af ?
(Doodmoe na hard labeur, pompaf; www.sosseteit.gent>etymologie)

Tom

Ik kan alleen maar bevestigen dat het een erg leuke (wandel)ervaring was!