Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

Halve dag in Conques en terug naar Le Puy

We staan laat (7:30) op en nemen op ons gemakske ons ontbijt. Het is toch zwaar bewolkt en we hebben de ganse voormiddag om een dorp van slechts een paar honderd inwoners (in het toeristisch seizoen) te bezoeken. We gaan eerst naar de “Tresor” van Conques. Dit is geen fantastisch museum maar het beeld van St Foy heeft wel iets. Daarna hebben we een ticket voor een geleid bezoek aan de galerijen in de kerk. Dit is wel erg interessant ook al omdat we de gids voor ons alleen hebben. Daarna gaan we de GR 62 een eindje af (en dan weer op) om een beter zicht op Conques te hebben. Het is steil naar het uitzichtpunt op de GR 62 maar het is de moeite. De GR 65 (vanwaar we gisteren kwamen) bood een minder goed zicht op het stadje / dorpje omdat men langs dezelfde kant van de vallei als het stadje naar beneden kwam.

Na een charcuterie schotel is het tijd om naar de bus te gaan en te ondervinden wat een fantastische uitvinding de automobiel toch wel is. Op 4 uur doen we waar we 9 dagen zwaar over gezwoegd hebben. Het geeft een goed gevoel alle dorpjes waardoor we gewandeld hebben weer de revue te zien passeren. Uiteindelijk, 2 doosjes Compeed, 2 m Leukoplast, 3 departementen rijker, geen kilogram lichter maar vele ervaringen zwaarder komen we terug in Le Puy en Velay waar we 10 dagen geleden de trappen van de kathedraal afdaalden. Morgen trekken we (met de auto) verder. We hebben nog geen precies doel, maar zullen wel ergens uitkomen waar het ons aanstaat. Le Puy

Dominique

was allemaal leuke avondlectuur.. blijf maar schrijven.. :-)

wilfried

weer een (stap) ervaring rijker!

Nic

Dank voor de dagelijkse, deugddoende bloemlezing over jullie "ire in itinere"...en groot respect voor jullie gezamenlijke én sportieve én spirituele ervaringen!

Paul Landuyt

Bis repetita placent !

Nicole

Ik ga jullie berichtjes missen !

Tom

Er is een professionele blogger aan u verloren gegaan, misschien een idee voor de volgende jaren!

Pieter

Mooie prestatie en leuke lectuur!!

Toon

Zijn pas thuis van weekje Puglia ; moet brievenbus nog openen en zijn benieuwd naar jullie mooie verhaaltjes.