Via Tolosana tussen Montpellier en Toulouse

Verbindingsetappe naar Etosha N.P.

Vandaag is een (tamelijk lange: 580 km en een 7-tal uur) overgangsetappe en willen we dus niet te laat vertrekken. Ik ben vrij vroeg wakker en wil de dag beginnen met wat e.mails weg te werken en eens te lezen wat er zoal in de wereld en in Belgie gebeurt (ik heb gisteren al moeten lezen dat AA Gent op zijn tsjoepe gekregen heeft in St Petersburg ... geen schande maar wel geen punten ... volgende keer beter). Van dit plannetje komt echter niets in huis, want er is geen elektriciteit in de hele regio. Gisterenavond was er wat elektrische activiteit in de lucht (= regelmatig oplichten aan de nachtelijke horizon zonder echte bliksemschichten) en dat was blijkbaar voldoende om het netwerk plat te leggen. De lodge heeft geen eigen generator wat betekent dat de frigo's en diepvriezers niet werken. Hierdoor zijn onze koelelementen niet bevroren ... maar dat is waarschijnlijk het minste der problemen (en voor ons zelfs helemaal geen probleem omdat we toch piepedada zijn). Het andere (klein) probleem voor ons is dat we niet met een kredietkaart kunnen betalen en er dus een serieuze hap uit onze cash voorraad verdwijnt. De eitjes met spek komen echter van een gasvuur en die pret kan de elektriciteitsleverancier ons dus niet afnemen. Kort voor 9u vertrekken we naar onze volgende bestemming: Mushara Bush Camp. Het reisagentschap heeft deze (zeer mooie) accommodatie op minder dan 10 km van een toegangspoort naar het Etosha N.P. geregeld, omdat ze vreesden dat we te laat zouden kunnen zijn om (voor zonsondergang) in het park zelf te geraken. We zijn echter al om 3:30 op onze bestemming en daarvoor hebben we geen halsbrekende toeren moeten uithalen. Om gewoon altijd 120 per uur te rijden op de kaarsrechte (1 vak in elke richting) asfaltwegen, die bovendien niet erg druk zijn, moet men niet Lewis Hamilton heten (of zelfs niet Fernando Alonso in zijn huidige vorm / auto). Op tijd toekomen geeft ons de tijd een verfrissende duik te nemen en om, onder het nuttigen van een frisse pint (of twee), ons terdege voor te bereiden op wat we morgen en overmorgen willen doen. Etosha zou namelijk een van de hoogtepunten van de trip moeten zijn.

Nic

Daag!
We leven iedere dag met jullie en met je boeiend verslag mee...dus alweer benieuwd voor de volgende dagen!
Een andere sport-tip: volg ook eens op het internet de Belgische dames volleybal, ze hebben zich gisteren naar de kwartfinales van het EK ge"smash"-t!
Gentbrugse groetjes van ons